Miért a Project Cars 2? Miért ez lesz minden idők legjobb szimulátora?

Nyilvánvaló, hogy nem tudok nem elvakult rajongói lélekkel gondolni a fent megnevezett játékra. Ez azonban nem véletlen alakult így…

Kezdjük ott, hogy jómagam már 10+ éve szimulátorozom. Hol többet, hol kevesebbet, hol itt, hol ott. GT Legenstől kezdve a Papyrus féle Nascar-okon át, a Grand Prix részek rongyosra játszása mellett sokat pörgettem olyan címeket is, mint a GTR2, az iRacing, az rFactor2, az ISI féle F1 címek, plusz nem olyan rég az Assetto Corsa és a Project Cars is a neves listára kerülhetett. És ez még csak a PC-s vonal volt, mert bizony sokat játszottam Forza Motorsport részekkel és a GT5-el is.

Meglátni és megszeretni…

Mióta azonban kijött a Project Cars, más nem is nagyon létezik számomra, szimulátoros témában. De mégis miért – kérdezitek. Tömören fogalmazva azért, mert ez adja a lehető legkomolyabb fizikai csomagot, úgy, hogy közben még rohadt élvezetes is marad, ezek mellett pedig a pályák száma, és a lehetőségek végtelensége szinte a csillagok lehozásával ér fel egy virtuális versenyező számára. Az első részben már volt dinamikus időjárás változás, napszakváltás, tényleg akkor és ott mehetett az ember, amikor csak akart. Az alapjátékkal a pályák tekintetében nem kellett panaszkodnunk, viszony járgányokból nem kaptunk olyan brutálisan sokat. A különböző, szerintem nem is különösebben drága kiegészítőkkel (DLC csomagokkal) azonban eléggé durván fokozni lehetett ezen tartalmak mennyiségét. Bár a több, az majdnem mindig jobb is, de az autók darabszámát illetően sosem estem igazán kétségbe, egy játéknál sem. Egy autóval is képes voltam több száz, vagy ezer kör megtételére, akár több pályán is. Mert minél inkább kiismeri az ember az autót, annál inkább élvezetesebb versenyezni. Az idővel és másokkal egyaránt. Amikor az ember ráérez a gép, a pálya, és a saját képességei által behatárolt “pengeélre”, az valami fenomenális érzés.

Azért lehet ideális körülmények közt is versenyezni…

Na de térjünk vissza a játékra, a Project Cars 1-re. Mert azért közel sem volt tökéletes. A megjelenés sokat és többször csúszott, és még így, a késlekedésekkel együtt sem hozta el a szinte tökéletes játékélményt. Konzolokon a frémráta gondok, a nehézkes gamepados irányítás (bár ez PC-n is áll), és különböző bugok emelhették magasabb értékekre a játékosok vérnyomását, de ezek egy jelentősebb része sikeresen javítva lett. Nem kaptunk viszont teljesen animált boxkiállást, és nem kaptunk egyénileg testreszabható bajnokságokat sem. Ettől független egy jelentős állomás volt ez a szimulátorok történetében, konzolos platformokat tekintve pedig szinte igazi mérföldkő volt a megjelenése, hiszen így, hogy belépett egy külsős fejlesztő a szimulátoros multiplatform porondra, kénytelenek lesznek a nagyok az adott masina játékosaiért is harcba szállni. (Maradjunk annyiban, hogy nem véletlen az sem, hogy a Forza Motorsport 7 kap pontrendszeres bajnokságokat, és ezzel talán el is árultam az egyik legnagyobb újításukat…)

Itt mókás lesz a tizedekért küzdeni…

Lehetett szeretni, vagy nem szeretni az SMS fejlesztőinek első igazán komoly szimulátoros játékát, attól még egy nem túl nagy titkot azért elárulok. A Project Cars 2 nagy valószínűség szerint sokkal kiforrottabb lesz. Hiszen nincs csúszásban a projekt, a gameplay felvételeken bugmentes a játék, az sem mellékes tény, hogy ezt nem “nulláról” kezdve kellett felépíteniük. Arról már nem is beszélve, hogy kivétel nélkül mindenki pozitívan nyilatkozik a játékról. De mégis, tételesen, rágjuk át, személy szerint miért ezt tartom a legjobb csomagnak.

  • Az időjárás változása, az eső közben képződő tócsák, vízátfolyások még realisztikusabbak, látványosabbak ahogyan azok elillanása is.
  • Dinamikusság: négy évszak, bármilyen nap, bármelyik óra és bármelyik perc. Nincs olyan körülmény, amelyet nem tudnál “modellezni”.
  • 20 teljesen szkennelt pályával találkozhatunk a játékban, összesen pedig 60 helyszínen és ezek különböző nyomvonalain versenyezhetünk.
  • 180 autó, mindenféle osztályt érintve.
  • Online bajnokságok lehetősége.
  • Teljesen Animált boxkiállások, kerékcserék, manuális boxutcában való vezetéssel, és pl. a repülő rajtok előtt is végre mi irányíthatunk.
  • Átszabott, sokkal stílusosabb, szebb, modernebb felhasználói felület.
  • Továbbgondolt, részletesebb HUD elemek, értesítések.
  • Finomhangolt kontrolleres irányítás.

Jelenleg csupán ennyit tudunk biztosan. Nagy kérdőjel még a már említett “egyedi offline bajnokság varázsló” is, amelyet elég sokan követelnek, így remélem nem hagyják ki ezt a ziccert, és végre elérhető lesz ez a maga nemében egyedülálló funkció. A fentiek összességében minden idők legkomplexebb autós játékát vetítik előre. Mert ha akarsz versenyezhetsz február végén, olvadozó hótakaróval borított területek mellett, simogatóan kellemes, lány tavaszi napsütésben, de versenyezhetsz éjszakai hóviharban, vagy hatalmas nyári zivatar utáni tikkasztó hőségben is. Bárhol. Bármikor. És ez csak a külcsín, a gumikra gyakorolt hatásukat ezen felül mind érezni fogjuk.

Egy kis mosás majd a verseny után nem ártana…

A pályák magas száma önmagában még nem minden. A változatosság és a minőségi választások legalább olyan fontosak. A világ minden tájáról találunk itt versenypályákat. Ami külön óriási öröm számomra, hogy 3 igazán remek, oval és road versenyzésre is alkalmas versenypálya is bekerült a listára. A Texas Motor Speedway, az Indianapolis Motor Speedway és a Daytona International Speedway három igazán élvezetes és viszonylag gyors oval pálya, óriási, piszok szoros stock car versenyeket (is) lehet majd rajtuk tartani. De akad még itt rallycross és kart racing helyszínből is 6-6 db. Meg hát a többi megszokott nagyágyú, olyan öreg klasszikusok társaságában, mint a klasszikus, történelmi Monza és Spa. Egyszerűen elképesztő.

Itt a kollekció: már csak a tornádó és a hurrikán hiányzik…

A menüről már írtam, tényleg sokkal profibb. Ott voltam az első rész támogatói, és tesztelői között, láttam számtalan UI verziót az első résszel kapcsolatban, aztán a fejlesztés végén annál az egyszerű, és nem túl látványos, sok helyen japánosan fapados felületnél maradtak. Ellenben legalább roppant egyszerűen lehetett paraméterezni a játékot, nem kellett sokat mászkálni ahhoz a menüben, hogy beállítsa az ember, milyen időben, mikor, milyen autókkal, és hol szeretne versenyezni. A jó dolgokat a képek alapján megtartották, a nem túl jól sikerült dolgokon viszont javítottak.

Az eső sokkal finomabb, sokkal profibb lemodellezése már említve lett, de ez tényleg így van. Ha belemész egy kicsit a száradó ideális ív melletti nedvesebb részbe, akkor az esőt csak ott, foltokban veri fel a kocsi, a nagy viharban előttünk autózók vízfüggönyének köszönhetően pedig végre a szélvédőnk is láthatóan aktívan kapja az áldást. A teljesen animált boxkiállásokat látni pedig egészen varázslatos lehet. Nem csak a mi csapatunk szervizelésekor lesznek aktívak az emberek, egy száraz pályára lecsapó zápor esetén óriási nyüzsgés várható a boxutcában. Ez egyébként durva sok meló lehetett, hiszen mind a 180 autónak a kerékcseréjét külön-külön le kellett animálni, pozicionálni az emberkéket a megfelelő helyekre, szóval ezért is hatalmas respect a csapatnak, végre megcsinálta valaki!

Azért ez biztosan megizzasztja majd a gépeket…

Nyilvánvaló, hogy nem érintettem mindent, és az is tény, hogy még meg sem jelent a játék. De az eddig látottak, hallottak alapján maximálisan bizakodhatunk. A miért kérdésre tehát összességében itt egy kimerítő válasz. És hiába van és lesz is a jövőben olyan autós játék, amely több autót tudhat a frontvonalban felmutatni, esetleg villoghatnak a létrehozott grafika ellenállhatatlanságával, de attól még ennél jobb, ütősebb pakkot nagyon valószínű, hogy legközelebb csak a Project Cars 3 cím alatt láthatunk viszont.

unrealnoise

Kádár Renátó vagyok, szimulátoros krimibuzi. Kocka. Visszaeső kocka.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

X
Tovább az eszköztárra