Rangsorolási rendszer

Beszéljünk egy kicsit a Project Cars 2 online rendszeréről is. Nem véletlen hozom fel, valóban hatalmas változások történtek itt is. Először, komolyabb rendszer kereteiben hasonló büntetési rendszert az iRacing tesztelt és vezetett be. Ez nem ma volt persze, ennek már sok-sok éve.

Idén azonban egy biztos; a hétköznapibb szimulátor rajongók is kiélvezhetik és megtapasztalhatják ezen rendszer előnyeit, hiszen mind a Gran Turismo Sport, mind a Project Cars 2 hasonló rendszer bevezetésével kívánja élvezetesebbé, korrektebbé és komolyabbá varázsolni az online versenyeinket.

Nah de nézzük meg mit is ígér nekünk a Project Cars 2…

Ha csatlakozol, majd kilépsz bármilyen versenyből, az negatív hatással van a profilodra. Így valóban át kell gondolnunk, hogy részesei szeretnénk-e lenni az adott versenynek. Nem lesz több hirtelen felindulásból elkövetett kilépés. Vagy ha igen, hát a profilod látja kárát.

Az egyik legfontosabb eleme ezen rendszer alapjának az ütközések és koccanások kezelése. Ezt az SMS – nagyon helyesen – úgy oldotta meg, hogy minden egyes géposztállyal való kontakt különböző mértékben lesz szankcionálva. Egy formula autóval adott esetben egy apró “koccanás” is büntetést von maga után, míg az RX kategóriában a Rallycross eseményeken szinte a verseny velejárójának tekinti az ilyen fajta történéseket.

A rendszer alapvetően két dolgot értékel. A biztonságot és a gyorsaságot. Tehát ha sok koccanással, ütközéssel valamilyen okból kifolyólag még meg is tudjuk nyerni a futamot, akkor a gyorsaságot, erősséget jelző értékelésünk jelentősen növekedik, míg a biztonságosságot jelző erősen csökkenni fog. A biztonságot számoló rendszer számára mindegy, milyen versenyzők ellen versenyzel, lehet tehát nagyon kezdő, illetve PRO is az, akit az imént véletlen kiszorítottál, a rendszer ugyanolyan mértékben büntet. A gyorsaságot, azaz az erősséget jelző rating-edre viszonyt jelentős hatással van az, kik ellen versenyzel. Ha mondjuk te profi versenyző vagy, PRO minősítéssel rendelkezel, de egy olyan mezőnybe kerülsz, ahol téged leszámítva szinte mindenki kezdőnek, gyengének van értékelve, akkor bizony győzelem esetén sem kapsz sok pontot az erősségedet jelző értékedhez. Ellenben ha viszonylag kezdő vagy, de gyors és ügyes, aztán sikerül győznöd egy PRO versenyzőkkel tömött versenyen, akkor szinte szárnyra kap a rating-ed.

Mindkét érték, besorolás látható lesz a lobbiban, illetve a versenyzői profil mellett. Ha úgy gondoljuk, indíthatunk úgy is versenyt, hogy csak bizonyos értékelésekkel rendelkező emberek csatlakozhassanak az eseményhez. Azaz ha akarjuk, kizárhatjuk azokat a kapcsolódás lehetőségéből, akik sokat zúznak, vagy túl lassúak. Ezzel a rendszerrel nem csak izgalmasabbá, de korrektebbé is válik a versenyzés. Hiszen ezen játékosok “legalját” szűrni, és blokkolni lehet.

Sokakban felmerülhet, hogy mi van akkor, ha véletlen megszakad az internet kapcsolat, esetleg az asszony elrángat valami okból kifolyólag a verseny közben. A rendszer nagy valószínűség szerint ugyanúgy bünteti ezt is. Mert hát honnan ismerné fel a rendszer, hogy nem kamu, szándékos kapcsolat megszakításról van szó? Pl. mész egy rohadt pocsék futamot, éppen utolsó vagy és érzésre valószínűleg ott is maradsz, akkor ilyenkor elég lenne a netet megszakítanod, és máris oda lenne a csúfos eredményt értékelő rating változása? Valószínűleg semmilyen menekülési forma nem lesz. Ahogyan az iRacing-ben vagy  GTS-ben sincs (azaz lesz), mert kiskapukat hagyna nyitva, amely aztán megint csak a verseny és az értékelési rendszer komolyságán csorbítana számottevően.

Azért valljuk be, ezek baromi jó dolgok, és nagyon ígéretesnek tűnnek, hiszen a rendszeres, normális public online versenyzés végre elérhető közelségben van. Igen, felmerült bennem, hogy az online versenyeinkre lenne egy kötelező minimum érték. Az első pár versenyen ilyen valószínűleg nem lesz, de a későbbiek során nem tartom kizártnak, hogy alkalmazzuk majd. Csak először tapasztaljuk ki.

unrealnoise

Kádár Renátó vagyok, szimulátoros krimibuzi. Kocka. Visszaeső kocka.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

X
Tovább az eszköztárra