Hotlap versenyek szabályzata

Mint láthatjátok, ez a hotlap bajnokság szabályzatának leírását tartalmazó oldal lesz.

Kezdjük el akkor. Szépen, sorban.

1 / A verseny menete

Elég egyértelmű, de ugye lesz egy Community főmenü a játékon belül. Kiválasztjátok a pontos pályát (vonalvezetést is figyelni), és az autót.

Könnyítések, segítségek bekapcsolásának lehetősége és a nehézségi szint:

Steering Assistance / Kormányzás: NO / TILOS
Breaking Assistance / Fékezés: NO / TILOS
Driving Assists Allowed / Valóságban is használatos segítségek: REAL / VALÓSÁGHŰ
Damage / Törés: OFF / KI
Mechanical Failures / Mechanikai meghibásodás: NO / NEM
Tire Wear / Gumikopás: OFF / KI
Fuel Usage / Üzemanyag fogyasztás: OFF / KI
Flags & Penalties / Zászlók és büntetések: YES / IGEN
Gearing / Váltás: TETSZŐLEGES

A Guiding Line (kanyarodást jelző felfestés) a Turn Indicator (kanyart jelző kis tábla) és a Track Map (pálya térkép) tetszőleges. Bár előbbi kettőnek nem sok értelmét látom, (mondjuk az utolsónak sem időmérőn), itt le is írtuk szépen miért.

Fontos még, hogy az autót egyéb paramétereit, mindenki úgy állíthatja, ahogyan akarja, azaz a car setup engedélyezett.

Azt, hogy mikor, mivel fogunk futni, illetve milyen bajnokság lesz, azt a menüből, érhetitek el. Versenyek > Hotlap versenyek > Hotlap versenyek 2017-et követve, majd utóbbira kattintva láthatjátok milyen hotlap versenyek vannak kilátásban, illetve milyen versenyeken vagyunk túl idén. De az aktuális hotlap versenyek mindig feltüntetésre kerülnek a főoldalon is.

A körözés csak szabályosan, azaz pálya melletti objektumokat, úgy mint pl. a palánok nem érintjük, nem támaszkodunk rájuk, ez nem NFS. Kanyarokat, sikánokat szintén csak ésszel, mindig, minden körülmény között legalább 2 kerékkel a pályán kell maradni.

A játék elvileg jelezni fogja, ha pályaelhagyás történt, ezt a rendszert azonban nem ismerjük még.

2 / Büntetések

Mint említettem, a gép elvileg jelzi, ha hibás, “szabálytalan” kört teljesít valaki. Ebben azonban lehet hiba, kiskapu, ezért az alábbi kikötések és időbüntetések léphetnek adott esetben érvénybe.

Szerencsére kellemes helyzetben vagyunk, mivel a Project Cars 2 eléggé precízen méri a büntetéseket. Ha kicsit jobban levágod a kanyart (4 kerékkel épphogy elhagyod a pályát), rögtön érvénytelen körnek veszi a próbálkozásod.

  • Falazás, pályaelhagyás esetén, ha ezzel jelentős előnyre nem teszel szert + 0.7 másodperc
  • Falazás, pályaelhagyás esetén, ha ezzel jelentősebb előnyre teszel szert +1.2 másodperc
  • Komolyabb levágás esetén + 2.0 másodperc büntetés
  • Ezen büntetések egy adott körön belül is halmozhatóak, azaz simán lehet két levágással 0.7+1.2 (1.9) másodperces összbüntetésed is.
  • Ezen büntetések vezetve lesznek, minden második büntetés után további -4 pont levonással jár a bajnokságban. Ez a büntetés számláló csak az adott bajnokságon belül él. Ha összeszedtél már egy büntetést, és így, ezzel zártad a bajnokságot, akkor hiába szedsz be egy újabb büntetést a következő bajnokság első fordulójában, azért már nem jár pontlevonásos büntetés, egészen addig, amíg az adott bajnokságban nem éred el a második büntetésed.

Szigorúnak, bonyolultnak tűnik? Nem az. Egyszerű a dolog. Tiszta kört kell beküldeni. Te is jobban jársz, mi is. Van egy hete mindenkinek tiszta kört futni.

3 / Óvási határidő

A hotlap bajnoksággal kapcsolatos óvást mindig csak adott forduló zárását követő első nap 24:00-ig fogadjuk el. Ez az időpont így mindig szombat éjfél lesz. Az óvást csak a Versenyek > Óvás benyújtása alatt található űrlap szabályos kitöltésével fogadunk el.

A vizsgálat ideje alatt az eredmények ideiglenesnek tekinthetőek. Ezt a kikerült eredmény táblázat színével és külön szöveges jelzéssel is feltüntetjük. Az eredmények egészen addig nem lesznek véglegesek, amíg minden egyes óvást külön ki nem vizsgálunk. Indoklás nélkül nem érvénytelenítünk sem büntetést, sem időeredményt. Bizonyíték hiányában pedig ne vádaskodjunk, fogadjuk el, hogy a másik gyorsabb.

Mindenkire érvényesen kötelező, hogy azt a kört, amellyel nevezett, mentse el. Ez nem tart semeddig, és egy héten maximum egyszer kell megtenni. Az óvási időszak alatt bárki kérhet a másiktól egy videót a gyorsköréről, csupán jelezni kell azt az óvás űrlap segítségével. Aki ezen kérésnek nem tud eleget tenni, azaz nem tudja videóval bizonyítani a kör szabályosságának hitelességét, annak idejét azonnal töröljük.

Ha valakit tudatos csaláson, trollkodáson kapunk, azonnal kizárjuk a bajnokságból, amiből adódik, hogy az összes pontját és időeredményét elvesszük.

4 / Nevezés

Nevezni minden egyes hotlap versenyre külön kell. Nevezni csak az nevezhet, aki regisztrált az oldalon. Ez az első lépés. Nevezni aztán az adott futam, forduló kiírásánál tudsz. Nevezési határidő nincs, bármikor be lehet nevezni egy körrel. A regisztráció és a hotlap versenyre való nevezés után fel kell venned playstation network-ön unrealnoise kollégát barátnak. Ő mindenki idejét látja a barátlista segítségével. Mind a három lépés kötelező, ha csak a barátnak jelölés is kimarad, nem fogadjuk el a nevezésedet.

5 / Pontozás

A pontozás a következőképpen alakul. Az utolsó helyezett egy pontot kap. Az előtte végző már 1-el többet. És így tovább, egészen a 10. helyig. Utána a 9. helyezett azonban már +2-vel kap többet, mint a 10. Ez megy egészen a dobogóig. A harmadik helyezett viszont már 3-al többet kap, mint a negyedik. A második helyezett pedig 4-el kap többet mint a harmadik, hogy aztán a győztes 5 ponttal többet vigyen haza mindenki másnál.

Ez a rendszer elég korrekt, mert kiemeli a top 10-et, miközben a dobogósokat is megfelelő mértékben jutalmazza, azon belül a győzelem is a súlyának megfelelően kerül értékelésre. A fenti rendszerre álljon itt egy táblázat.

VersenyzőPont
valaki 0129
valaki 0224
valaki 0320
valaki 0417
valaki 0515
valaki 0613
valaki 0711
valaki 089
valaki 097
valaki 105
valaki 114
valaki 123
valaki 132
valaki 141

A büntetéseket hozzáadjuk a kapott időhöz, és az így kapott eredmény alapján rangsorolunk, pontozunk.
Kevés induló esetén, (de alapvetően mindig) “hátulról indul a pontozás”, tehát ha csak 3 induló van, akkor az első 3, a második 2, a harmadik pedig 1 pontot kap.

6 / A bajnokság

Minden egyes forduló két hétig tart. Pénteken jelenik meg a Project Cars, így – magyar idő szerint – péntek 0:00-től egészen jövő hét péntek éjfélig lehet harcolni az századokért. Minden bajnokság négy fordulóból áll. Minden második héten más pálya és autó kombinációja várja a nevezőket. Ötleteket a következő fordulóval kapcsolatosan itt küldhettek be. Ha megfelelőnek találjuk, akkor az első, azaz a legkorábbi ajánlás lesz elfogadva, ha az aktív, éppen zajló hotlap verseny második hetének szerda estéjéig (20:00-ig) nem érkezik ajánlás, akkor a staff dönti el, hol és mivel lesz lebonyolítva a következő forduló. Ez az új kiírás pedig minden esetben a szombati nap folyamán kerül ki, miután véget ért az aktuális hotlap verseny.

X
Tovább az eszköztárra