OV – #2 – 2016 Mercedes AMG A45 Touring – RED BULL RING – GP # 2017. 09. 30

A versenyen történtekről…

Végre! Ez most verseny szempontjából sokkal jobban sikerült, mint az előző, ahol mind a hárman elcsesztük a versenyünket és az utolsó helyeken értünk célba.

Volt most egy-két kisebb technikai gondunk is, amelyek megnehezítették a versenyzést, de csak letudtuk ezt a futamot is. Az időmérőn cikazz1994-et leszámítva nagyon nem találtuk a tempót. Unrealnoise TT-ben már ment már korábban 39-es időt, itt egy 1:.42 közepe nem jött neki össze, ahogyan antraxx25 sem tudta a korábbi formáját áthozni. Cikazz1994 ezzel szemben sorozatban futotta a jobbnál jobb időket, végig vezetve az időmérőt, magabiztosan nyert. Lehet az őszi időpont tréfált meg bennünket, a hátsó gumik nem nagyon melegedtek, miközben a setupolás valamiért inaktív volt, tehát mókolni a beállításokkal nem tudtunk, de hát ilyen ez a sport, mindenkinek azonos feltételek mellett kellett a legtöbbet kihoznia magából. Egy kis gond miatt egy rögtönzött új időmérőt is kellett futnunk, amelyen viszonylag hamar beállt újra a fenti cikazz1994 > unrealnoise > antraxx25 sorrend. Nem mintha más sorrendet szerettünk volna, lévén csak a rajtrácsot szerettük volna reprodukálni, de hát nem nagyon kellett erőlködni, ez volt a valós erősorrend.

Pikáns volt, hogy rengeteg, szó szerint rengeteg üzemanyaggal kezdtünk a futamon (setup nem volt elérhető), beállítottuk, hogy cseréljenek kereket a boxkiállás során, aztán elrajtoltunk. Unrealnoise rövid ideig visszaesett a harmadik helyre, és antraxx25-nek sem volt teljesen tiszta a rajtja, így ő bukott néhány helyet. Unrealnoise azonban az első körben maga mögé utasította az egyik AI-t, és cikazz1994 nyomába eredt. A nagy harc azonban elmaradt, mert cikazz1994 kicsúszott egy pillanatra a 3-as kanyarban. (Schlossgold), ezzel át is adta a vezetést Unrealnoise-nek. Innentől kezdve egy jó ideig izgalmas csata zajlott az első helyért, bár előzési kísérletekre nem került sor, hol az élen autózó, hol az üldöző hibázott kisebbeket, így a különbség köztük (úgy 10 körön keresztül) végig 0,6 és 3 másodperc között alakult. Cikazz1994 többször is 1 másodpercen belülre került az élen autózóhoz képest, az utolsó, célegyenesre vezető kanyart azonban kétszer is túl szűken vette, a program pedig figyelmeztette, hogy lassítson egy kicsit. Így a lendülete mindig a legrosszabb pillanatban tört meg. Unrealnoise a 9. körben úgy döntött, hogy a következő körben kiáll kerékcserére, próbálta 2 sec körül tartani illetve növelni a különbséget, hogy az élre térhessen majd vissza. A boxkiállása probléma mentesen lezajlott. Visszatérve a boxból azonban a hideg gumikon kicsit szenvedős tempót tudott csak diktálni, így szinte valószínűtlennek látszott, hogy az élen folytathatja majd a versenyt – cikazz1994 kiállása után. Cikazz ráadásképp nem is egy kört töltött kint pluszban a pályán. Úgy érezte, hogy tud olyan tempót menni a használt, de még jó állapotú gumikkal, amelyekkel az élre tud állni. A lekörözöttek utolérésével viszont nem jól számolt. Mindeközben unrealnoise légüres térben, senkitől sem zavartata próbálta felvenni újra a ritmust a 2. helyen. Cikazz1994 ezekben a körökben legalább 6 másodpercet elvesztegetett, így a boxkiállása után mintegy 8 másodperccel unrealnoise mögé tért csak vissza. Ez a különbség egy kicsit nőtt is a későbbiek során, többek közt mert cikazz1994-et egy pillanatra külső, zavaró tényezők hátráltatták, hogy aztán innentől kezdve a hátralévő 5-6 kör nyugodt autózással teljen. Unrealnoise az utolsó közben megpróbált egy leggyorsabb versenykört is összehozni, amelynek az utolsó előtti kanyarban egy kicsúszás és egy kisebb sérülés lett az eredménye, szerencséjére azonban már várta a kockáz zászló.

Antraxx25 kolléga valószínűleg a kellő tapadás hiányával küszködve, tisztes távolságból követte az eseményeket, és az sem biztos, hogy a lehető legjobb taktikai húzása volt a korai kerékcsere. Bár az is tény, hogy ő nem nagyon tudta volna úgy időzíteni a kerékcseréjét, hogy a senki földjére érkezzen vissza. A futam utolsó 5 körében azonban ismét több AI-t maga mögé utasított, és magabiztosan megszerezte végül a 3. helyet, unrealnoise és cikazz1994 mögött beérkezve.

Személyes vélemények

unrealnoise: Tök jó futam volt, az időmérőn messze magam alatt teljesítettem, bár volt egy jó köröm, de az utolsó előtti kanyart (szokásos) benéztem, így nem lett belőle semmi. Féltem is, hogy dög unalom lesz a futam, szerencsémre cikazz1994 hibázott, így simán az élre tudtam állni, és ezután erősen koncentrálva, viszonylag konstans, de nem kiemelkedő időket autózva, az élen is tudtam maradni, amelyet persze köszönhetek a kerékcsere előtti kisebb problémáinak is. Egyébként ez az ő versenye lett volna, hiszen a pole pozició (kétszer), és a leggyorsabb kör is az övé lett a futamon, én viszont élni tudtam a kínálkozó lehetőséggel, jókor álltam ki kerékcserére, és a fontos pillanatokban nem hibáztam. Antaxx25 kollégát sajnálom, hogy nem ért fel hozzánk, reméljük a következő futamon legalább ilyen izgalmas, de már “hármas csatában” vehetünk majd részt. Már ha nem csatlakozik még hozzánk pár tag, akiket szeretettel várunk! Az AI-t egyébként egy időmérő és pár kör erejéig teszteltem egy custom race formájában a verseny előtt, sajnos azonban kicsit alálőttem a dolgokat (lehet az évszak miatt), mivel azonban cikazz1994 megnyerte az első időmérőt, már nem állítgattuk, hogy tiszta és problémamentes legyen az első rajtsorrend ismételt összehozása. Az AI-t jobban le fogom tesztelni majd legközelebb, és sokkal feszesebbre lesz állítva az erőssége, szóval a következő futam nem lesz ilyen “egyszerű”…

cikazz1994: Remekül indult minden. Hála a délutáni gyakorlásnak, a szabadedzésen 2. helyen végeztem, az időmérőn pedig sikerült megszereznem a pole pozíciót.
A futam már nem alakult ilyen fényesen… A rajtnál sikerült eljönnöm, de a hosszú egyenes végi féktávot elfékeztem, így vissza is estem a 2. helyre. Innentől üldözőbe vettem unrealnoise-t, amit nagyon élveztem. Éreztem, hogy a tempóelőnyöm meg van, de kétszer is túl szűken vettem az utolsó kanyart, ami miatt jött is az üzenet, hogy lassítsak le vagy különben bünti lesz. Ez nagyon visszavetett és újból fel kellett zárkóznom. Végül úgy döntöttem, hogy később megyek ki a boxba és 4 gyors kör után unrealnoise elé vághatok. Ez működött volna, a tempóm továbbra is megvolt, de talán épp ennek köszönhetően hamarabb értem utol a lekörözötteket, így hamarabb kellett kijönnöm. Tovább lassított egy lekörözés és egy kicsúszás, ami miatt még hátrányt is összeszedtem. Ezután – őszintén – kicsit motivációt vesztettem és végül a 2. helyen végeztem.
Egy kis megnyugvást adott a lelkemnek, hogy az elrontott verseny ellenére sikerült megfutnom a leggyorsabb kört.

Antraxx25: Nos, a verseny nagyon jó volt, igaz akadt némi technikai hiba, de azt leszámítva tényleg jó volt. Nekem kicsit unalmasra sikerült, mert beszorultam néhány AI mögé és így gyakorlatilag olyan volt, mintha a karrierbe mennék, de ez nem lesz mindig így. Jó lenne, ha többen lennénk, és nem kéne AI-kkal feltölteni a rajtrácsot.


Az időmérő eredményei

VersenyzőCRLKöridőKülönbségDifS1S2S3
cikazz1994U14871:40.849--24.54743.05833.343
unrealnoiseB15581:42.7041.8551.85525.07943.69733.928
Antraxx25E14591:43.7472.8981.04325.34043.67634.731
AI_1-1:45.1344.2851.38726.47743.75634.901
AI_2-1:45.4974.6480.36326.38144.09635.020

A futam eredménye

VersenyzőRajtpoz+/-CRLIdőBoxkLegjobb körBüntetésMegjegyzésKörPont
unrealnoise2-1B155135:10.06811:40.453-2030
cikazz19941+1F1488+7.68711:39.772-2025+1+1
Antraxx2530E1410+48.25911:42.785-2021
AI_01---+1 kör11:46.297-19-
AI_02---+1 kör11:46.490-19-
AI_03---+1 kör11:46.081-19-
AI_04---+1 kör11:46.261-19-
AI_05---+1 kör11:46.348-19-
AI_06---+1 kör11:46.520-19-
AI_07---+1 kör11:46.715-19-
AI_08---+1 kör11:46.932-19-
AI_09---+1 kör11:46.840-19-
AI_10---+1 kör11:46.803-19-
AI_11---+1 kör11:46.313-19-
AI_12---+1 kör11:47.133-19-

A pontverseny állása – két futam után

VersenyzőWATRBR--ÖsszKül
unrealnoise430--34-
cikazz1994127--28-6
Antraxx25321--24-10
X
Tovább az eszköztárra